Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Storleken har betydelse

Av Andreas - 26 april 2015 12:02

Tro inget annat, oberoende vad folk säger så har storleken på din mage och din röv betydelse. Har du dessutom ett BMI på 37 så är risken stor för komplikationer.

En del kanske säger att det bara är att banta. Ät sunt. Ut och promenera. Vad du en gör, förminska inte magen. Det är fusk! Hade jag haft andra allternativ hade jag tagit dom. Dock är det inte så lätt i alla lägen och mina (och för många andra skulle jag tro) förutsättningar är inte lätta. Hemakromatos är ingen rolig mutation, även om den låter fräck när man förklarar den. Så, här kommer det roliga. Ni känner till att järn som finns i kroppen? Det som med tiden försvinner och fylls på vart eftersom? Okej, för mig så försvinner aldrig järnet. Det stannar kvar. Det roliga är att jag spelar mycket hårdrock, metal, så, jag är metal, IRL, eller som min läkare sa "Andreas, du rostar sönder".

Det mindre roliga förutom att leder gör ont som fan är det faktum att mycket grönsaker innhåller järn. Roligt för en kille som har diabetes och måste gå ner i vikt? Inte så överdrivet.


Att göra en gastric bypass känns med andra ord som ett vettigt och hållbart allternativ för mig. Faktiskt. Du är välkommen att ta del av alla steg i min resa som jag skall göra. Hur det kommer att bli kan jag inte svara på, är som inte i mål riktigt än. Fråga gärna och jag skall försöka svara så gott jag kan.


Kram på er


>-----KRAM-----<


Andreas 

Så här ser min mage ut idag

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 1 maj 2015 13:35

Det har nu gått en vecka av mitt flyt som dom kallar det för. Flyt är när du i princip bara dricker, ingen fast föda i huvudtaget. Detta är svårare än du kan tro. Tre till fyra dagar helvete! Dom här dagarna är jobbigast. Du har abstinens så det då...

Av Andreas - 27 april 2015 11:43

Mitt socker, eller glukos om ni vill, har verkligen visat sig gå ner. En nackdel har varit att jag dippat många gånger för att jag inte hittat balansen helt än. Dippar är grymt otrevliga. Man skakar i hela kroppen, känner sig yr och svettas som en li...

Av Andreas - 26 april 2015 12:38


Alla har väl sett Fångarna på Fortet med den folk käre Gunde Svan. Nå, det som nu skall beskrivas är lite som fångarna på fortet. Jag blev kallad till ett sista möte innan min kommande operation. För er med lite mindre koll så blev det att fara til...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards